Pressemelding

Aviser og magasiner er mye bedre kanaler å markedsføre seg i for meg, mener enkelte. Om du mener det, kan vi hjelpe deg med tradisjonelle presseutspill i form av pressemelding og gjerne i kombinasjon med de sosiale, mer moderne mediene som f.eks Facebook.

Positive presseoppslag er god markedsføring.

Har bedriften din noe å fortelle omverdenen? Da kan det passe med en pressemelding, som er en melding til pressen om en spesiell hendelse i din bedrift som for eksempel lansering av et nytt produkt/tjeneste, utvidelse av virksomheten eller din bedrift har vært involvert i et prosjekt som er spesielt.

Pressemeldinger brukes ofte som de er og må derfor være GODT og RIKTIG skrevet, eller de brukes som et utgangspunkt for en journalist. Det er derfor viktig at de er interessante og har en verdi for leseren. Dårlige pressemeldinger er bortkastet tid, de blir som regel ikke publisert.

Det er en fordel å gjøre den menneskelig dvs få med personer som blir berørt, får hjelp av det nye produktet/tjenesten eller som er direkte involvert på et vis. Det kan være ansatte, kunder eller leverandører.

Om din nyhet skal nå de du ønsker å treffe, avhenger av at pressemeldingen har riktig innhold – og form.  Vi har erfaren journalist som vet hva som skal til for å få pressemeldinger publisert, samtidig som vi tar oss av utsendelsen til de rette mediene. Det eneste dere skal gjøre er å fortelle oss historien og korrektur lese pressemeldingen før den sendes ut.

Vi ordner også med fotografering om dere ikke allerede har bilder. Hjelper også til å velge ut bilder som øker sannsynligheten for publisering.

Ditt firma vil også få god markedsføring gjennom presseoppslag, samtidig som en får informert omverdenen. Et positivt redaksjonelt oppslag er ofte mer verdt enn ti annonser.

Ønsker du hjelp?

Det er vanskelig å få den ønskede oppmerksomheten om ikke innholdet er rett.  Det er også viktig å gi et godt førsteinntrykk om du skal nå nye kunder.

Vi har journalist som finner den rette vinklingen sammen med dere, og samtidig skriver slik at det fenger leseren og det tilpasses mediet. Samme budskap kan lages med forskjellig innpakning ettersom hvem mottakeren er.

Se alle våre tjenester eller ta kontakt for en uforpliktende prat eller besøk.